Diverse vragen reparatieverzoek

Is er iets stuk in de woning? Moet er iets gerepareerd worden? U kunt snel en gemakkelijk een reparatieverzoek indienen. Dat kan zowel als u inlogt via Mijn GroenWest, maar ook direct via Direct regelen.

Noodgeval of calamiteit
Is er sprake van een noodgeval of calamiteit wat niet tot de volgende werkdag kan wachten? Bel direct onze servicelijn: (088) 012 9000, deze is 24 uur per dag 7 dagen per week bereikbaar.

Voordat u een reparatieverzoek indient:

  • In de brochure Serviceabonnement ziet u direct of u zelf iets moet repareren of vervangen en dus de kosten voor eigen rekening zijn, of dat GroenWest dat doet. Zie hier Brochure serviceabonnement.
  • GroenWest voert geen onderhoud uit aan zelf aangebrachte voorzieningen. Dit geldt ook voor overgenomen aanpassingen in de woning.
    Reparaties worden door ons uitgevoerd wanneer er sprake is van slijtage door normaal gebruik. Bij vernieling, verlies of onoplettendheid zijn de kosten voor u.
  • Schade door inbraak? Doet u dan direct aangifte bij de politie. De reparatie kan alleen na het overleggen van een proces verbaal in behandeling worden genomen.
  • Heeft u een reparatieverzoek voor uw Centrale Verwarming of uw Mechanische Ventilatie?
    Neemt u dan rechtstreeks contact op met de firma Breman: 0900-82 12 174. 

    Woont u op de Burchtwal in Vleuten? Neemt u dan direct contact op met Breman Zwolle: 038-38 51 633.
    Woont u op de Irisstraat/Chrysantstraat in Woerden? Dan mag u rechtstreeks contact opnemen met Bos Installatietechniek via 030-2882488.
    Woont u op de Knotwilgenlaan in Kamerik? Meld het reparatieverzoek dan bij JWA Beheer.

Ik heb een reparatieverzoek voor het stucwerk en tegelwerk in mijn woning. Kan GroenWest mij helpen?

Het volgende is voor uzelf om uit te voeren en op uw eigen kosten:

  • Het repareren van kleine beschadigingen en krimpnaden aan het stucwerk van wanden en plafonds.

Het volgende is voor kosten en uitvoering van GroenWest:

  • Het repareren van loslatend en ernstig beschadigd stucwerk van wanden en plafonds (niet veroorzaakt door huurder);
  • Het vervangen of vastzetten van loslatend of doorslaand tegelwerk dat standaard tot de woning behoort.

Wie voert het onderhoud uit in de gemeenschappelijke ruimten van mijn complex?

Wat u zelf doet (of uitgevoerd door een schoonmaakbedrijf in het geval van het betalen van servicekosten):

  • Schoonmaken van gemeenschappelijke ruimten zoals hal, portiek, trapportaal, galerij, berginggang en zolder.

Wat doen wij?:

  • Vervanging lampen in gemeenschappelijke ruimten;
  • Onderhoud en reparatie van een bel en de belinstallatie bij gemeenschappelijk gebruik, inclusief huistelefoon, elektrische deuropener, intercominstallaties, hallofoon en bellentableaus.;
  • Reparaties en vervanging van door de verhuurder aangebrachte tegels in gemeenschappelijke ruimten;
  • Drangers op deuren in gemeenschappelijke ruimten (als aangebracht door de verhuurder);
  • Onderhouden, repareren en vervangen van trappen en leuningen in gemeenschappelijke ruimten (waaronder buitentrappen en brandtrappen);
  • Repareren of vervangen van verlichtingsinstallatie (waaronder buitenverlichting) in gemeenschappelijke ruimten zoals hal, portiek, trapportaal, galerij en berginggang;
  • Onderhoud en reparatie van hang- en sluitwerk in gemeenschappelijke ruimten;
  • Schilderwerk in gemeenschappelijke ruimten (en/of bij schilderwerk).

Ik zie dat er onderhoud moet worden gepleegd aan het hekwerk van de gemeenschappelijke ruimten en/of gestapelde bouw. Doet GroenWest dit?

Onderhoud aan hekken, balkons en balustrades van gemeenschappelijke ruimten en/of gestapelde bouw wordt door ons uitgevoerd.

Heeft u een reparatieverzoek, dan kunt u contact met ons opnemen via e-mailadres: info@groenwest.nl of via telefoonnummer: 088-0129000.
U kunt dit nog sneller regelen door in te loggen op uw account bij 'Mijn GroenWest'.

Legt GroenWest mijn telefoonaansluiting aan?

Wij verzorgen de voorziening om de aansluiting te realiseren. De aanvraag, aanleg, aansluiting en reparatie van een telefoonaansluiting is geheel voor uw eigen kosten en uitvoering door uzelf.

Ik heb een reparatieverzoek voor de gevel. Komt u dit repararen?

Ja, wij onderhouden en repareren de buitengevels (inclusief aangebrachte isolatie, voegwerk, raamdorpelstenen, gevelbeschermingslagen, gevelbeplanting en schilderwerk). U kunt uw reparatieverzoek doorgeven via e-mailadres: info@groenwest.nl of via telefoonnummer: 088-0129000. U kunt dit nog sneller regelen door in te loggen op uw account bij 'Mijn GroenWest'.

Mijn vensterbank is stuk. Maakt GroenWest dit?

Nee, u zult de vensterbank zelf moeten (laten) maken. Het onderhoud is voor uzelf.

Gaat GroenWest mijn muren sauzen, schilderen en/of behangen?

Nee, dit is aan uzelf om uit te voeren op uw eigen kosten. Dit gaat om al het wit-, saus-, schilder- en behangwerk binnen de woning. En ook het schilderwerk van schutting, binnenzijde van zolderberging, boxberging, balkonkast en schuur.

Ik heb een reparatie- of onderhoudsverzoek / vervanging van badkameraccessoires en toiletonderdelen. Voert GroenWest dit uit?

De volgende onderdelen zijn voor kosten van uzelf. Als u lid bent van het Serviceabonnement, dan kunnen wij de werkzaamheden uitvoeren op onze kosten.

  • Onderhouden, repareren, opnieuw bevestigen of vervangen van badkameraccessoires zoals planchet (het plaatje onder de spiegel), de wastafel, handdouche, doucheslang, glijstang, opsteekhaak, doucheputrooster.
  • Repareren of vervangen van onderdelen van closetpot en reservoir, zoals manchet/sok (aansluiting op de afvoer), afdichtingsringen, vlotter en drijver.

Let op: Het vervangen, repareren of vastzetten van sanitair na schade of breuk door uzelf veroorzaakt, is altijd voor uw eigen kosten.

Voor een reparatieverzoek kunt u contact opnemen met GroenWest via telefoonnummer: 088-012 90 00 of via de email info@groenwest.nl. Dan wordt u doorverbonden met de aannemer die een afspraak met u maakt.

 

Ik heb een reparatieverzoek voor mijn zonnepanelen. Kan ik dit bij GroenWest indienen?

Ja, wij zorgen voor het onderhoud van de zonnepanelen. U kunt uw reparatieverzoek aan ons doorgeven via e-mailadres: info@groenwest.nl of via telefoonnummer: 088-0129000. U kunt dit nog sneller regelen door in te loggen op uw account bij 'Mijn GroenWest'.

Gebruikershandleiding Goodwe Zonnepanelen NS serie

 

Ik heb een reparatie- en/of onderhoudsverzoek voor mijn wasmachineaansluiting en -afvoer

Het onderhoud en reparatie van de wasmachineaansluiting en wasmachineafvoer is voor uw eigen kosten en uitvoering. 

Bent u lid van het serviceabonnement? Dan kan GroenWest dit kosteloos voor u uitvoeren. Neemt u in dat geval contact met ons op via e-mailadres: info@groenwest.nl of via telefoonnummer: 088-0129000. U kunt dit nog sneller regelen door in te loggen op uw account bij 'Mijn GroenWest'. Wij zorgen er dan voor dat u een afspraak kunt inplannen met de aannemer.

Het tochtprofiel en/of de tochtstrip is versleten. Wat kan ik doen?

Onderhoud of vervanging van versleten tochtprofielen en tochtstrippen is voor eigen kosten en uitvoering van de huurder. Als u lid bent van het serviceabonnement, dan zal GroenWest dit kosteloos voor u uitvoeren.

Neemt u in dat geval contact met ons op via e-mailadres: info@groenwest.nl of via telefoonnummer: 088-0129000. Wij zorgen er dan voor dat u een afspraak met de aannemer kunt inplannen. U kunt dit nog sneller regelen door in te loggen op uw account bij 'Mijn GroenWest'..

Ik heb een reparatieverzoek voor mijn plinten, stofdorpels en/of de deklijsten. Kan GroenWest mij helpen?

Het repareren of vastzetten van plinten, stofdorpels, deklijsten en verdere aftimmering is aan uzelf om uit te voeren en op uw eigen kosten.

Bent u lid van het serviceabonnement? Dan kan GroenWest dit kosteloos voor u uitvoeren. Neemt u in dat geval contact met ons op via e-mailadres: info@groenwest.nl of via telefoonnummer: 088-0129000. U kunt dit nog sneller regelen door in te loggen op uw account bij 'Mijn GroenWest'. Wij zorgen er dan voor dat u een afspraak kunt inplannen met de aannemer.

Ik wil graag onderhoud plegen aan mijn schoorsteen en kanalen. Voert GroenWest dit uit?

Het vegen van een schoorsteen is voor uitvoering van uzelf en op uw eigen kosten.

GroenWest repareert of vervangt schoorstenen, ventilatiekanalen en rookgasafvoerkanalen, inclusief roetschuiven en nisbussen. 
Neemt u hiervoor contact met ons op via e-mailadres: info@groenwest.nl of via telefoonnummer: 088-0129000. U kunt dit nog sneller regelen door in te loggen op uw account bij 'Mijn GroenWest'.

Ik heb een reparatieverzoek voor de kitvoegen binnen of buiten de woning, of wil deze laten vernieuwen. Voert GroenWest dit uit?

Ja, het repareren of vernieuwen van kitvoegen van zowel binnen als buiten de woning gelegen (kit)voegen is voor uitvoering en kosten van ons.

U kunt hiervoor contact opnemen met ons via e-mailadres: info@groenwest.nl of via telefoonnummer: 088-0129000. U kunt dit nog sneller regelen door in te loggen op uw account bij 'Mijn GroenWest'.

Ik heb een reparatieverzoek voor mijn brievenbus. Wat kan ik doen?

Reparaties op kosten GroenWest
U kunt hiervoor contact opnemen met ons via e-mailadres: info@groenwest.nl of via telefoonnummer: 088-0129000. Maar let op: Als de oorzaak komt door uw eigen toedoen, dan zijn de kosten voor u.

  • repareren of vervangen van de defecte briefkast, brievenbusklep en brievenbusslot.
  • het vernieuwen of vervangen van de defecte brievenbus in eigen deur.

 

Ik wil mijn afspraak annuleren / wijzigen.

Voor het afzeggen / verzetten van uw afspraak kunt u contact met ons opnemen via e-mailadres: info@groenwest.nl of via telefoonnummer: 088-0129000.

Ik heb een reparatieverzoeken voor de wasmachine en/of droogtrommel op de Hogewoerd in Woerden. Bij wie kan ik terecht?

Er zijn afspraken gemaakt met Electro World de Groot over het onderhoud en technische storingen van de wasruimte op Hogewoerd 3 in Woerden:

1x per week wordt het volgende uitgevoerd:

  • Reinigen filters
  • Controle apparatuur
  • Voorraad wasmiddel controleren/bijvullen

Ik heb een reparatieverzoek voor de inventaris op de Pijlkruid in De Meern, bij wie moet ik zijn?

Neem hiervoor contact met ons op via e-mailadres: info@groenwest.nl of via telefoonnummer: 088-0129000. U kunt dit nog sneller regelen door in te loggen op uw account bij 'Mijn GroenWest'.

In dit complex zijn de gemeenschappelijke ruimtes gemeubileerd. Hierbij kun je denken aan een wasmachine, droger en gemeubileerde woonkamer, zie de getekende inventarislijst die bij het huurcontract zit. Deze inventaris is van ons, wij zullen dan ook de reparaties uitvoeren.

En verder

Ja Nee