Serviceabonnement

Als huurder bent u zelf verantwoordelijk voor het klein onderhoud aan uw woning. Zoals reparaties aan hang- en sluitwerk, een keukenkastje dat scheef hangt. Wij kunnen dit onderhoud ook voor u doen. Met een serviceabonnement besteedt u een deel van het klein onderhoud voor € 4,54 per maand (prijspeil 2017)  aan ons uit. 

Om u aan te melden voor het Serviceabonnement en/of het Glasfonds, klik dan op deze link: Aanvraagformulier Glasfonds en/of Serviceabonnement.

Veel gevraagd over Serviceabonnement

Ik wil mijn serviceabonnement opzeggen. Hoe doe ik dit?

Stuurt u ons een e-mail met daarin de datum van opzegging naar info@groenwest.nl. Er geldt een maand opzegtermijn, bij voorkeur per de 1e van de maand.

Het afsluiten van het serviceabonnement doet u minimaal voor de periode van één jaar. Na dit jaar kan maandelijks worden opgezegd. Het serviceabonnement wordt stilzwijgend verlengd.

Waarom betaal ik voor een serviceabonnement en het glasfonds?

U betaalt voor een serviceabonnement, omdat diverse kleine reparaties in de woning dan kostenloos worden uitgevoerd. En u betaalt voor het glasfonds als u wilt dat uw ruiten worden gerepareerd bij glasschade. 

Meer informatie kunt u lezen in de Brochure serviceabonnement. Om u aan te melden voor het Serviceabonnement of het Glasfonds kunt u gebruik maken van de volgende link: Aanvraagformulier Glasfonds en/of Serviceabonnement.

Ik heb problemen met de afvoer. Kunnen jullie mij helpen?

Reparaties/ontstoppen voor kosten huurder (behalve bij serviceabonnement)

  • Reparaties en vervanging, ontstoppen en schoonhouden van sifons (zwanenhals) is voor de huurder zelf om op te lossen. Behalve wanneer u lid bent van het serviceabonnement, dan voert GroenWest dit voor u uit.

Reparaties/ontstoppingen op kosten GroenWest

  • Schoonhouden en ontstoppen van de regenafvoer / regenpijp (HWA)
  • Ontstoppen van afvoerleidingen van sanitair, gootsteen, wasmachine, afvoerputjes en balkon
  • Herstellen of vernieuwen van verzakte en/of afgebroken rioleringen en huisaansluitingen

U kunt een reparatieverzoek indienen via deze link: Reparatieverzoek. Maar let op: Als de oorzaak komt door eigen toedoen, dan zijn de kosten voor u.

Wat wel en niet in het riool kan?

Wat houdt een serviceabonnement in?

Dit houdt in dat GroenWest klein onderhoud doet voor de huurder, waarvan eigenlijk de bedoeling is dat de huurder deze zelf uitvoert. Dit kan hij afkopen door een serviceabonnement af te sluiten. Als huurder kunt u kiezen of u het huurdersonderhoud zelf uitvoert of door GroenWest laat doen. U betaalt hiervoor een klein maandelijks bedrag van € 4,54 per maand (prijspeil 2017). Het abonnementsgeld wordt jaarlijks stilzwijgend verlengd en kan jaarlijks worden aangepast. Na het eerste jaar is het abonnement per maand opzegbaar.Voor alle kleine herstelwerkzaamheden kunt u een beroep doen op het serviceabonnement. U bent niet verplicht een serviceabonnement af te sluiten.

Meer informatie kunt u lezen in de Brochure serviceabonnement. Om u aan te melden voor het Serviceabonnement kunt u gebruik maken van de volgende link: Aanvraagformulier Glasfonds en/of Serviceabonnement.

Ik heb last van wespen. Doet GroenWest hier iets aan?

Bevindt het wespennest zich in of aan de woning of in algemene ruimtes, in een schuur of berging? Neemt u dan contact met ons op via e-mailadres: info@groenwest.nl of via telefoonnummer: 088-0129000.

Wanneer wespennesten zich in de tuin of woonomgeving bevinden, dan doet GroenWest er niks aan. Dit valt buiten het serviceabonnement en dan moet u dit zelf (laten) bestrijden en bekostigen.

 

En verder

Ja Nee