Serviceabonnement

Als huurder bent u zelf verantwoordelijk voor het klein onderhoud aan uw woning. Zoals reparaties aan hang- en sluitwerk, een keukenkastje dat scheef hangt. Wij kunnen dit onderhoud ook voor u doen. Met een  serviceabonnement besteedt u het kleine onderhoud voor € 4,54 per maand (prijspeil 2017)  aan ons uit. Hieronder leest u meer informatie over het serviceabonnement.


Ik wil mijn serviceabonnement opzeggen. Hoe doe ik dit?

Stuurt u ons een e-mail met daarin de datum van opzegging naar info@groenwest.nl. Er geldt een maand opzegtermijn, bij voorkeur per de 1e van de maand.

Het afsluiten van het serviceabonnement doet u minimaal voor de periode van één jaar. Na dit jaar kan maandelijks worden opgezegd. Het serviceabonnement wordt stilzwijgend verlengd.

Waarom betaal ik voor een serviceabonnement?

U betaalt voor een serviceabonnement, omdat kleine reparaties in de woning dan kostenloos worden uitgevoerd.

Meer informatie kunt u lezen in de Brochure serviceabonnement. Om u aan te melden voor het Serviceabonnement kunt u gebruik maken van de volgende link: Aanvraagformulier Serviceabonnement.

Welk onderhoud valt onder het serviceabonnement?

In de brochure Onderhoud en reparaties vindt u een lijst met alle reparaties die onder het serviceabonnement vallen, Brochure serviceabonnement.

Om u aan te melden voor het serviceabonnement kunt u gebruik maken van de volgende link: Aanvraagformulier Serviceabonnement

Ik heb problemen met de afvoer. Kunnen jullie mij helpen?

Reparaties/ontstoppen voor kosten huurder (behalve bij serviceabonnement)

  • Reparaties en vervanging van sifons (zwanenhals) is voor de huurder zelf om op te lossen. Behalve wanneer u lid bent van het serviceabonnement, dan voert GroenWest dit voor u uit.
  • Ontstoppen en schoonhouden van sifons (zwanenhals) is voor de huurder zelf om op te lossen. Behalve wanneer u lid bent van het serviceabonnement, dan voert GroenWest dit voor u uit. 

Reparaties/ontstoppingen op kosten GroenWest

  • Schoonhouden en ontstoppen van de regenafvoer / regenpijp (HWA)
  • Ontstoppen van afvoerleidingen van sanitair, gootsteen, wasmachine, afvoerputjes en balkon
  • Herstellen of vernieuwen van verzakte en/of afgebroken rioleringen en huisaansluitingen

U kunt een reparatieverzoek indienen via deze link: Reparatieverzoek. Maar let op: Als de oorzaak komt door eigen toedoen, dan zijn de kosten voor u.

Wat wel en niet in het riool kan?

Wat houdt een serviceabonnement in?

Dit houdt in dat GroenWest klein onderhoud doet voor de huurder, waarvan eigenlijk de bedoeling is dat de huurder deze zelf uitvoert. Dit kan hij afkopen door een serviceabonnement af te sluiten. Als huurder kunt u kiezen of u het huurdersonderhoud zelf uitvoert of door GroenWest laat doen. U betaalt hiervoor een klein maandelijks bedrag € 4,54 per maand (prijspeil 2017). Het abonnementsgeld wordt jaarlijks stilzwijgend verlengd en kan jaarlijks worden aangepast. Na het eerste jaar is het abonnement per maand opzegbaar.Voor alle kleine herstelwerkzaamheden kunt u een beroep doen op het serviceabonnement. U bent niet verplicht een serviceabonnement af te sluiten.

Meer informatie kunt u lezen in de Brochure serviceabonnement. Om u aan te melden voor het Serviceabonnement kunt u gebruik maken van de volgende link: Aanvraagformulier Serviceabonnement.

Waarom zou ik lid worden van het serviceabonnement. Ik betaal toch huur?

Als huurder kunt u kiezen of u het huurdersonderhoud zelf uitvoert of door GroenWest laat doen. Met een serviceabonnement voert GroenWest de reparaties uit, die u anders zelf zou moeten uitvoeren. U betaalt hiervoor een klein maandelijks bedrag, € 4,54 per maand (prijspeil 2017). Het abonnementsgeld wordt jaarlijks stilzwijgend verlengd en kan jaarlijks worden aangepast. Na het eerste jaar is het abonnement per maand opzegbaar. Voor alle kleine herstelwerkzaamheden die in de brochure Serviceabonnement staan vermeld, kunt u een beroep doen op het serviceabonnement. U bent niet verplicht een serviceabonnement af te sluiten.

Meer informatie leest u in de Brochure serviceabonnement. Om het serviceabonnement af te sluiten kunt u gebruik maken van de volgende link:  Aanvraagformulier Serviceabonnement

Waarom was het serviceabonnement vroeger gratis en moet ik er nu voor betalen?

Na de fusie is gekozen voor één werkwijze. Daarom is het nu veranderd.

Meer informatie kunt u lezen in de Brochure serviceabonnement. Om u aan te melden voor het Serviceabonnement kunt u gebruik maken van de volgende link: Aanvraagformulier Serviceabonnement.

Als ik mijn serviceabonnement opzeg, wat gebeurt er dan met de rioolontstopping en het schoonmaken van de goot?

Niets, GroenWest neemt de kosten voor rioolontstopping en het schoonmaken van de dakgoot voor haar rekening.

Ik heb een reparatieverzoek dat wel onder het serviceabonnement valt. Wat kan ik doen?

U kunt contact met ons opnemen via e-mailadres: info@groenwest.nl of via telefoonnummer: 088-0129000. U kunt dit nog sneller regelen door in te loggen op uw account bij 'Mijn GroenWest'.

Ik heb een reparatieverzoek dat niet onder het serviceabonnement valt. Wat kan ik doen?

U mag zelf de reparatie op eigen kosten (laten) uitvoeren. Als u hier vragen over heeft, dan kunt u contact met ons opnemen via e-mailadres: info@groenwest.nl of via telefoonnummer: 088-0129000.

Ik huur een winkel via GroenWest. Kan ik een serviceabonnement afsluiten?

Nee, het pand wordt casco verhuurd, dus alleen reparaties aan de schil van het pand vallen onder GroenWest.

Ik betaalde eerst een ander bedrag voor mijn Serviceabonnement. Hoe komt dat?

Wij hebben de kosten van het serviceabonnement voor bijna alle huurders gelijk getrokken. Daarom ziet u nu een bedrag van € 4,54 (incl BTW) op uw afrekening staan.

Ik heb een reparatieverzoek dat ik zelf moet betalen, maar als ik een Serviceabonnement zou hebben dan zou dit wel op kosten van GroenWest zijn. Wat kan ik doen?

Wij kunnen de mogelijkheden met u bespreken, neem hiervoor contact met ons op via e-mailadres: info@groenwest.nl of via telefoonnummer: 088-0129000.

Ik heb last van wespen. Doet GroenWest hier iets aan?

Bevindt het wespennest zich in of aan de woning of in algemene ruimtes, in een schuur of berging? Neemt u dan contact met ons op via e-mailadres: info@groenwest.nl of via telefoonnummer: 088-0129000.

Wanneer wespennesten zich in de tuin of woonomgeving bevinden, dan doet GroenWest er niks aan. Dit valt buiten het serviceabonnement en dan moet u dit zelf (laten) bestrijden en bekostigen.

 

En verder

Ja Nee