Regelen bij verhuizing

Bij een verhuizing komt veel kijken. Hieronder vindt u praktische informatie om u op weg te helpen.

Veel gevraagd over Regelen bij verhuizing

Ik heb de woning veranderd. Mag dat blijven zitten bij verhuizing?

Dit mag wanneer u voorafgaand aan de verandering toestemming heeft aangevraagd bij ons en toestemming heeft gekregen van ons. Dit kunt u doen via: Aanvraag Zelf Aangebrachte Voorziening (ZAV)

Ook mogen veranderingen in de woning blijven zitten bij verhuizing, als de verhuurmakelaar dit heeft bepaald bij de voorcontrole.

Wat zijn de spelregels bij de overname van goederen aan de nieuwe huurder?

Heeft u uw woning de afgelopen jaren aangepast aan uw eigen wensen? Denkt u hierbij bijvoorbeeld aan het plaatsen van een nieuwe schutting, een laminaatvloer, een zonwering of een ligbad. Dan kunt u deze goederen ter overname aanbieden aan de nieuwe huurder.

Houd er wel rekening mee dat de nieuwe huurder de goederen of het betalen van een vergoeding mag weigeren. Als blijkt dat de nieuwe huurder geen overnames wilt, dan kan er een regeling worden getroffen dat u 48 uur de tijd krijgt om alsnog de spullen te verwijderen.

Overnameformulier

 

Is het mogelijk om spullen ter overname aan te bieden?

Ja, maar het is een zaak tussen u en de nieuwe huurder. De nieuwe huurder is niet verplicht om iets over te nemen. Is er nog geen nieuwe huurder gevonden of wil de nieuwe huurder niets overnemen dan bent u verplicht alles te verwijderen.

Wij hebben de volgende afspraak bij overnames;

- Overnames is in principe iets tussen de vertrekkende huurder en de nieuwe huurder.
- Om overnames mogelijk te maken is het fijn als de huurders in bewoonde staat kunnen bezichtigen.
- Het aan de verhuurmakelaar om aan te geven of iets ter overname aangeboden mag worden (zie ook hiervoor het ZAV beleid). De verhuurmakelaar vermeldt dit ook op het inspectieformulier.

Overnameformulier

Ik ben verhuisd, maar mijn post is bezorgd op mijn oude adres. Hoe krijg ik mijn post?

U kunt met de nieuwe bewoners afspreken of zij voor een bepaalde periode de post willen doorsturen naar uw nieuwe adres.

Als er nog geen nieuwe bewoner is, neemt u dan even contact met ons op via telefoonnummer: 088-012 90 00. Zodra er een bezichtiging is in de woning, dan kunnen we de post voor u meenemen en kunt u dit komen afhalen bij ons op kantoor. Lukt het niet om de post af te halen, dan sturen wij eenmalig de post door. U dient op tijd een verhuisbericht te versturen naar alle instanties.

En verder

Ja Nee