Mijn kraan lekt of is stuk. Kunt u mij helpen?
Algemeen
Alle waterkranen die in de woning aanwezig zijn en die lekken, moet u zelf repareren door bijvoorbeeld het kraanleertje te vervangen. In de video hieronder wordt uigelegd hoe u dit kunt doen.
https://www.youtube.com/embed/jHCKjZl7xMs
Bent u lid bent van het Serviceabonnement? Dan kunnen wij dit voor u uitvoeren.
Tegenwoordig worden ook veel kranen toegepast met een keramische schijf. Deze kunt u zelf niet vervangen. Het voordeel is wel dat het leertje niet versleten kan raken door lekkage. Wat er wel kan gebeuren is dat de schijf kan barsten. Dit komt doordat de kraan te strak wordt dichtgedraaid. Heeft een kraan met een keramische schijf en lek deze. Probeer dan de kraan een paar keer snel open en dicht te draaien (er kan vuil op de schijf zitten waardoor deze niet goed afsluit). Blijft de kraan lekken? Neem dan contact op met ons KCC dan sturen zij onze onderhoudsaannemer bij u langs.
Als de kraan zelf stuk is , dan komt de aannemer van Cazas Wonen beoordelen of de kraan door hem wordt vervangen.
Let op: als u zelf een kraan heeft geplaatst (denk bijvoorbeeld aan een buitenkraan of een thermostaatkraan), dan is de kraan in uw eigen bezit en zult u deze in alle gevallen zelf moeten (laten) repareren.
Meer informatie kunt u lezen in de Brochure Service Abonnement. Om u aan te melden voor het Serviceabonnement kunt u gebruik maken van de volgende link: Aanvraagformulier Glasfonds en/of Serviceabonnement.